Kan onlinespel öka intresset för vetenskap och forskning?

Map Unavailable

Datum & tid
09 sep 2021
11.00–12.00

Lägg till i kalender
iCal


I den här workshopen får du veta hur man kan involvera unga i samskapande aktiviteter för att utveckla utbildningsspel och hur detta kan bygga broar mellan experter/forskare och ungdomar. Workshopen leds av Vetenskap & Allmänhet och är en del av Kunskapsfesten Eskilstuna.

Bekämpa pandemier i spelet VACCINE, som har utvecklats av forskare tillsammans med elever och spelutvecklare. Bilden är ett kollage.

Genom att spela VACCINE kan du tillsammans med dina vänner bekämpa pandemier, testa olika strategier och samtidigt lära dig mer om vaccinering. VACCINE-spelet har utvecklats av forskare på Babraham Institute i Storbritannien tillsammans med elever på högstadieskolor i Cambridge och spelutvecklare, inom ramen för EU-projektet ORION Open Science.

I denna workshop får du veta mer om hur du kan involvera unga i samskapande aktiviteter för att utveckla utbildningsspel och hur detta kan bygga broar mellan experter/forskare och ungdomar.

Medverkande

Maria Hagardt, Internationell expert & kommunikatör, Vetenskap & Allmänhet – projektledare EU-projektet ORION Open Science
Fergus Powell, Schools Public Engagement Officer, Babraham Institute, Storbritannien – Project Manager ORION VACCINE gaming project

Datum

9 september, kl 11.00-12.00.

Plats

Mer information

Workshopen hålls på engelska och arrangeras av Vetenskap & Allmänhet. Evenemanget är en del av Kunskapsfesten Eskilstuna.

Här hittar du fler evenemang.


Lägg till en kommentar